WELCOME TO

Friday, May 04, 2012

perbezaan KETARA Adam dan Hawa ?

hye ! Assalamualaikum :)
#sapa jawab SALAM tue aten sayang dia ! hehe

sememang ya lelaki dan wanita dua makhluk Allah yang berbeza .


bukan saja dari segi fizikal , tapi jugak pemikiran depa . sebab tue laa laki dan wanita saling melengkapi . tapi , sebelum depa saling melengkapi , jum kita selidik ! apa laa yang bagi depa nampak begitu berbeza ? :)

1 . Nama 
jika Amanina , Najwa , Laila dan Hayati keluaq makan , mereka tetap akan memanggil Amanina , Najwa , Laila dan Hayati di antara sesama mereka .

jika Adi , Farhan , Akmal dan Zulkifli keluar makan , depa akan memanggil boroi , raksasa , hitam dan panau di antara sesama depa . HAHA . terok kan depa ? (==')

2 . makan di luar
apabila dapat bayaran bil , Amanina , Najwa , Laila dan Hayati akan mengeluarkan duit cukup2 dengan jumlah total bil .

apabila dapat bil bayaran , Adi , Farhan , Akmal dan Zulkifli akan keluarkan RM10 sorang walaupun jumlahnya berharga RM40.25 . takdak puya antara depa nak keluaq kan jumlah sen tue (==')

3 . duit
laki akan bayaq bapa sekalipun duit kalau barang tue barang idaman hati depa . awww (^^) walaupun mahai , depa tetap pentingkan kualiti lebih lagi dari harga .

wanita jugak sanggup keluaq kan duit dengan banyak bila belanja . tapi depa akan bayar lebih dan ia bukan pada barang yang depa nak beli pun . kejadian nie akan selalu berlaku bila tiba waktu jualan murah . yuhuuu ! :) HAHA

4 . Bilik ayaq 
laki hanya ada 5 barang jaa dalam bilik ayaq macam > beruih gigi , pencukuq , krim pencukuq , sabun buku dan jugak tuala depa .

tapi wanita pula secara purata ada barang hampir sebanyak 328 barang dalam bilik ayaq depa . secara puratanya jugak , laki pun taktau apa dia laa barang2 tue dan tujuan apa ? (==') nampak macam dasyat jaa kan ? HAHA . 

5 . pertengkaran
wanita sering ada saja kata2 akhir selepas sesuatu pertengkaran berlaku . kunun2 yaa ala ala kesimpulan pada pertengkaran tue laaa . HAHA .

laki pulak , sering menambah pada kata2 akhir wanita tue dan apa yang tidak disangka , ia akan menjadik permulaan kepada pertengkaran yang baru !

6 . kucing
wanita cukup suka dan sayangkan haiwan kesayangan Rasulullah nie .

laki ? mereka akan cakap mereka sayangkan kucing dan kalau wanita tak pandang , laki akan sepak kucing tue . yaka ? KEJAMSSS ! (==')

7 . kejayaan 
sorang laki yang berjaya dapat membuat duit dengan jaya yaa untuk dibelanjakan oleh isteri yaa .

sorang wanita dikatakan berjaya apabila mendapat laki macam ataih tue ! HAHA .

8 . Perkahwinan
sorang wanita bekahwin dengan laki dan mengharapkan laki tue boleh berubah , tapi malang yaa si dia tak berubah pun . KASIHAN doh ! HAHA (==')

sorang laki berkahwin dengan wanita dan mengharapkan wanita tue tak berubah tapi malang yaa si dia akan berubah (==') TRAGISSS :(

10 . bergaya 
sorang wanita akan bergaya bila mereka keluaq shopping , buang sampah kat luaq umah , siram pokok kat halaman , ambik surat kat peti surat serta bila depa tengok televisyen ? HAHA (==') tue baru sikit . tak sebut hat lain lagik .

sorang laki hanya akan bergaya bila kat majlis perkahwinan yaa dan bila depa nak keluaq date dengan awekss jaa . HAHA (==')

11 . Sifat semulajadik
 sorang laki bila bangun pagi , rupa depa semua sama jaa macam waktu petang dengan waktu sebelum depa tidoq . gaya depa memang tak terurus dan macam tue jugak laa bila depa dah kahwen . HAHA . betoi ka ? (==') sori to say . aten tak kahwen lagik oke . HEHE

wanita pula , gilaa cun +++ SEGAK laa bila keluaq . tak kira waktu pagi , petang ka malam . tetap CANTIK argh ! :) tapi , bila bangun dari tidoq ? HUH ! SERAM kot ! menakut kan ? (==') HAHA

 
oppps ! sori , nie muka aten yang paling huduh kot . HEHE . nampak macam tokwan kan ?
sapa kata tokwan ? hangguk ! (==') toche !
terima kasih sebab sudi datang blog aten (^^) aten sayang korang ! :)

posted by atennabilaakaarnabtomey:)

 

 

 


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen