WELCOME TO

Thursday, September 06, 2012

pengalaman telah mematangkan aku

Assalamualaikum :)

SALAM SATU MALAYSIA (!!)

hai kawan kawan (!) 
aten tau , korang semua mesti masing masing ada pengalaman sendiri . selama aten hidup . macam macam pengalaman dah aten alami . semua serba serbi . kalau boleh nak cerita kat sini semua pengalaman tuh . tapi rasa nya tak perlu laa kan . sebab banyak sangat (==')

ekceli , bagi aten . pengalaman yang banyak mengajar aten menjadi seorang yang lebih matang . matang dari segala aspek . dari segi pemikiran , sikap , dan menyelesaikan masalah yang ada . 

bagi aten pengalaman dalam hidup sangat sangat penting . kerana tanpa pengalaman , kita tak boleh merasai apa yang orang rasa . contohnya , pengalaman seseorang yang pernah bercinta @ istilah lain ber'kaple . seseorang yang pernah bercinta dan putus @ "break" mesti 'fobia' untuk bercinta buat kali kedua . kerana mereka dah pernah merasai betapa sakit nya bila hati mereka dikecewakan . oleh itu , bagi aten . aten pernah bercinta dan dicintai oleh seseorang . tapi putus jugak . oleh sebab tertentu . bagi pengalaman aten laa kan , bercinta nih tak best (!) sebab tuh laa sampai sekarang , aten tak pernah rasa untuk ber'kaple dah . tak semua yang ber'kaple tu akan kekal sampai kahwin . dan aten selalu percaya , setiap orang ada jodoh masing masing . cuma antara dah jumpak , atau pun tak ditakdirkan jumpak jaa lagi . bagi aten , kalau betoi betoi laa lelaki tue suka kan kita . dia tetap akan menunggu dan menanti kita sampai bila bila pun . tuh baru betoi dia sayang kan kita . kalau hanya sekadar untuk bersuka - suka jaa , sewajib nyaa tak perlu laa untuk kita menerima dia . sebab pengalaman telah mengajar aten untuk menjadi lebih matang dalam hidup . dan aten lebih suka , memulakan perhubungan dengan istilah "berkawan" . sebab bila kita berkawan , dari situ lah kita dapat mengenali siapa diri dia sebenar dan sesuaikah dia untuk menjadi pemimpin keluarga kita nanti ? dan cukupkah ilmu agama dia ? dapatkah dia membimbing aku nanti ? dan tak perlu lah kita mengharapkan sesuatu yang belum pasti dan tentu lagi milik kita :) 




umur aten dah "lapan belas tahun "
dan muka aten yang nih nampak matangkan ?
  muahaha (!)




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

6 comments :

  1. bukan setakat nampak matang , malah juga nampak cantik....mesti byk peminat ...
    :D

    ReplyDelete
  2. haha ! thankss for comment hidayah :)

    ReplyDelete
  3. salam..jemput singgah n follow shoppylegacy.blogspot.com , pelbagai tudung menarik ada, promosi sehingga 15 september ini, tenkiu :D

    ReplyDelete
  4. Aten makin matang semoga tambah umur makin dewasa aten...

    ReplyDelete

sila komen plish...!satu pun tak pa...aten tak kesah..^_^

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen