Skip to main content

pengalaman telah mematangkan aku

Assalamualaikum :)

SALAM SATU MALAYSIA (!!)

hai kawan kawan (!) 
aten tau , korang semua mesti masing masing ada pengalaman sendiri . selama aten hidup . macam macam pengalaman dah aten alami . semua serba serbi . kalau boleh nak cerita kat sini semua pengalaman tuh . tapi rasa nya tak perlu laa kan . sebab banyak sangat (==')

ekceli , bagi aten . pengalaman yang banyak mengajar aten menjadi seorang yang lebih matang . matang dari segala aspek . dari segi pemikiran , sikap , dan menyelesaikan masalah yang ada . 

bagi aten pengalaman dalam hidup sangat sangat penting . kerana tanpa pengalaman , kita tak boleh merasai apa yang orang rasa . contohnya , pengalaman seseorang yang pernah bercinta @ istilah lain ber'kaple . seseorang yang pernah bercinta dan putus @ "break" mesti 'fobia' untuk bercinta buat kali kedua . kerana mereka dah pernah merasai betapa sakit nya bila hati mereka dikecewakan . oleh itu , bagi aten . aten pernah bercinta dan dicintai oleh seseorang . tapi putus jugak . oleh sebab tertentu . bagi pengalaman aten laa kan , bercinta nih tak best (!) sebab tuh laa sampai sekarang , aten tak pernah rasa untuk ber'kaple dah . tak semua yang ber'kaple tu akan kekal sampai kahwin . dan aten selalu percaya , setiap orang ada jodoh masing masing . cuma antara dah jumpak , atau pun tak ditakdirkan jumpak jaa lagi . bagi aten , kalau betoi betoi laa lelaki tue suka kan kita . dia tetap akan menunggu dan menanti kita sampai bila bila pun . tuh baru betoi dia sayang kan kita . kalau hanya sekadar untuk bersuka - suka jaa , sewajib nyaa tak perlu laa untuk kita menerima dia . sebab pengalaman telah mengajar aten untuk menjadi lebih matang dalam hidup . dan aten lebih suka , memulakan perhubungan dengan istilah "berkawan" . sebab bila kita berkawan , dari situ lah kita dapat mengenali siapa diri dia sebenar dan sesuaikah dia untuk menjadi pemimpin keluarga kita nanti ? dan cukupkah ilmu agama dia ? dapatkah dia membimbing aku nanti ? dan tak perlu lah kita mengharapkan sesuatu yang belum pasti dan tentu lagi milik kita :) 




umur aten dah "lapan belas tahun "
dan muka aten yang nih nampak matangkan ?
  muahaha (!)



Comments

  1. bukan setakat nampak matang , malah juga nampak cantik....mesti byk peminat ...
    :D

    ReplyDelete
  2. haha ! thankss for comment hidayah :)

    ReplyDelete
  3. salam..jemput singgah n follow shoppylegacy.blogspot.com , pelbagai tudung menarik ada, promosi sehingga 15 september ini, tenkiu :D

    ReplyDelete
  4. Aten makin matang semoga tambah umur makin dewasa aten...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila komen plish...!satu pun tak pa...aten tak kesah..^_^

Popular posts from this blog

sedih bila dapat POINTER RENDAH ?

SUMBER INSPIRASI SAYA UNTUK SEMESTER 2 :) thanks kakak 'gadis biasa' sebab anda telah menyedarkan diri saya supaya jangan mudah mengalah dan putus asa dalam belajar . bagus untuk semua student student yang masih lagi belajar kat luar sana . jangan lupa baca cerita inspirasi ni .  TERBAIK from Facebook Page UniMAP Confession !  just for share only .




Assalamualaikum.

saya ada satu kisah inspirasi nak cerita .
saya masuk Unimap dari kolej matrikulasi dengan pngk 2.4 sahaja .

saya fikir memang xde U pun nak terima saya, Alhamdulillah Unimap tawarkan saya dengan kos yang menarik .
saya ni pelajar biasa2 je .
kalau belajar tu, susah sangat nak menghafal . so kalau ada subjek2 menghafal ni , memang saya kena effort lebih untuk menghafal .
semester 1 saya di Unimap , saya dapat pointer 2.6 je . tu pun mak ayah dah happy sebab saya lulus . tapi... jauh di hujung hati saya ni teringin sangat nak 3.0 pointer . yela , dari matriks lagi xpenah dapat 3.0 pointer .
so sem2 , saya cuba lagi .…

HUJAN RAHMAT :)

Assalamualaikum , hye uoll's !  

Today is tuesday , 10/9 

Alhamdulillah Alhamdulillah , sebab dah banyak hari kat kawasan Jitra ni asyik hujan . happy for this ! hujan kan tanda nya RAHMAT :') "hujan rahmat" ok . aku pun bersyukur laa sebap dapat lagi rasa hujan kan kanss . bila hujan turun boleh laaa kita sama sama amalkan doa ketika hujan :) jom sama sama kita amalkan .

 boleh laa kot kita usaha sama sama untuk amalkan doa ni :) mudah je kan ? hihikss . insyaAllah , Allah akan menggantikan dengan pahala yang berlipat ganda pada hambaNYA .


siapakah minah rewang itu ???

hye ! Assalamualaikum :) *jawab salam aten cepat ! dapat pahala . hihi .
oke ! haha . minah rewang apa laa pulak nie aten oii . takdak ka benda len yang "hang" nak sebut . heee . mai laar kita stretching2 dulu pagi2 nie . baru kita baca . haha . 
oke ! first kita lari2 dulu ...