WELCOME TO

Friday, January 27, 2012

SELAMAT HARI LAHIR AYAH :)

hye assalamualaikum .



aten tahu setiap orang dikurniakan seorang ayah . tanpa ayah tiadalah kita . tanpa ayah nak makan pun tak boleh. seorang ayah sangat diperlukan dalam sesebuah keluarga . tak dinafikan . banyak pengorbanan tao . bagi sesapa yang tak dak ayah aten faham . baru2 nie pun ayah dari seorang kawan aten telah meninggal . aten mendokan dia sentiasa kuat menghadapi dugaan . Ya Allah, Engkau tempatkan lah dia ditempat orang-orang yang beriman . Amin Ya Rabbalalamin . walaupun mesti merasa kekurangan . rasa kehilangan :( tapi korang beruntung sangat2 sebab korang diberi dugaan yang sangat berat oleh Allah . tue tandanya Allah sangat sayang kat korang. dan ingat kepada korang . Allah menguji begitu kerana Allah tahu korang adalah yang terbaik . korang seorang yang tabah dengan segala ujian yang diberi :) aten faham . aten sendiri mengaku aten masih belum kuat untuk menerima dugaan seberat tue . dan Allah masih lagi belum memberi dugaan sebegitu berat kat aten . aten hanya dapat berkongsi rasa saja dengan kawan baik aten . aten tahu macam mana rasanya kehilangan seorang ayah yang kita sayang . sebab bila aten lihat kawan baik aten sendiri aten dapat rasa apa yang dia rasa . sangat sedih . tapi ada hikmah disebalik semua yang berlaku . Allah lebih mengetahui apa yang dikehendaki olehNya . kita hanya melalui dan belajar untuk menerima .. dan aten bersyukur sebab aten masih dapat merasa kasih sayang seorang ayah pada hari ini . ayah lah segalanya . tanpa ayah aten sendiri pun tak boleh berjalan2 kat mana2 . terlalu banyak pengorbanan ayah untuk aten . ayah kerja siang hingga ke maghrib . penat sentiasa kelihatan di riak muka ayah . aten tahu ayah letih . kadang2 kita tak penah perasan yang kita banyak sangat melukakan hati ayah kita . bagi aten terlalu banyak dosa yang aten buat kat ayah . malu dan segan untuk mengeluarkan kata2 'aten minta maaf ayah' . aten faham korang pun macam tue jugak . malu mesti ada . biasalah dah besar sekarang . mana ada dah nak ucap2 macam tue kan . apa tah lagi nak ucap 'saya sayang ayah ' kan. ? lagi laa.. tapi aten kadang2 terpikir . buat apa nak malu . sebab tue ayah kita . dari sejak kita lahir lagi beliau dah tengok kita . sayang kita . cium kita . peluk kita . dodoi kita . pujuk kita . belikan kita mainan . bawa kita jalan2 . tapi kalau beliau marah kita tue tandanya sayang . beliau mahu kita menjadi seorang yang baik . teguran adalah penting dalam mendidik anak2 . tanggungjawab berat telah dipikul oleh ayah kita . menjaga kita dari kecil hingga besar . tak penah berkira . tapi yang aten dapat tengok kebanyakan anak2 sekarang tak pernah pedulikan ayah mereka . bila dah berjaya . lupakan ayah . sombong . tak pernah ambil khabar ayah di kampung . aten sebagai anak sangat terkilan melihat sikap anak2 zaman sekarang . nak buat macam mna . mereka telah diduga oleh Allah . Allah mengaburi mata2 mereka dengan kekayaan yang sementara . mereka buta dalam menilai kasih sayang seorang ayah . anak2 yang melawan kata2 ayah terlalu banyak zaman sekarang . terlalu egois dalam kehidupan . tak pernah menghargai jasa seorang ayah . betapa sedihnya hati seorang ayah jika anak2 nya tak pernah mengucapkan sayang kepadanya. kenapa kepada isteri sayang boleh terucap ? kepada kekasih sayang meluap2 ? kepada tunang sayang sentiasa terucap ? tetapi dengan ayah ? sayang pun malu untuk diucap . aten berharap korang suma selepas nie pergilah terus ucap kat ayah korang 'saya sayang ayah ' . mesti hati ayah korang terharu . dan korang pandanglah muka ayah korang dengan penuh kasih sayang . korang anggaplah itu adalah hari yang terakhir korang dapat melihat dan menatap ayah korang . insyaallah korang akan menjadi seorang anak yang soleh solehah :) Allah akan memberkati kehidupan korang sebab korang dapat membahagiakan hati ayah korang hari nie . ini janji Allah kepada hambaNya yang berbuat baik kepada ibubapa . mulai hari nie berubah lah sikap korang untuk ayah korang :) dan hari nie hari lahir ayah aten. aten tak dak apa pun boleh bagi kat ayah . cuma satu jea yang aten nak ayah tahu . aten sentiasa mendoakan ayah . itu sudah cukup bagi aten . dan aten sentiasa sayangkan ayah . insyaAllah kejayaan akan mengiringi anakmu faten nabilah :) hadiah paling bermakna untuk ayah dari aten .

selamat hari lahir ayah, dan sentiasa dipanjangkan umur...aten sayang ayah selamanya :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :

Post a Comment

sila komen plish...!satu pun tak pa...aten tak kesah..^_^

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen