WELCOME TO

Sunday, January 08, 2012

BAHANA NYA JIKA ANDA MEROKOK ! =.=

Isteri : Abang tau tak, rokok ni blh wat abang cpt mati?
Suami : mane ade. Jodoh ajal maut, semua tuhan yang tentukan…
Isteri : hmmmm… berapa banyak abang habiskan duit untuk rokok?
Suami : sehari sekotak Dunhill RM10. Perghh! Feeling.
Isteri : satu hari satu kotak. Hmmm.. seminggu RM70. Sebulan RM2,100. Setahun RM25,200. abang mule isap rokok bile???
Suami : pandai math lah awak nie… dari tingkatan 2. awatnya?
Isteri : Sekarang umur abang 34. 34-14=20. and then RM25,200 darab dengan 20 dapat RM504,000! Banyakkan yang abang dah bazirkan dlm tempoh 20 tahun.
Suami : so? Abang ade mintak duit kat awak ke nak beli rokok? Tak adakan?!!
Isteri : memanglah takde, tapi kalau abang tak merokok dan menyimpan, skrg
abang dah boleh beli Skyline dah.. Evo ke.. semua boleh!
Suami : Awak isap rokok tak yang?
Isteri : Tak bang…kenape tanye mcm 2?
Suami : kalau awak tak isap rokok mcm abang…mane Skyline awak?
hehehe..



MORAL CERITA:bagi perokok3 yang tegar dekat luar sana ..aten harap korang berhenti laa merokok jika anda masih  sayangkan 'nyawa' yang Allah berikan untuk berbuat kebaikan di dunia yang sementara nie..
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments :

Post a Comment

sila komen plish...!satu pun tak pa...aten tak kesah..^_^

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen