WELCOME TO

Saturday, January 28, 2012

angkara motor . ? kisah motor oh motor :P

hye assalamualaikum :)

"eh...eh.....eh...ah..ah....ah...........................".kedebuk ! waaaa....(gelak sambil malu) huhu apa dah jadik nie ? dunia ku menjadi gelap sebentar .. dimanakah aku ? waaaa . *gaya teruja bole . dialog kisah hari nie . jom baca!

"paten . paten . faten nabilah . bangun2 . cepat !" ibuku sayang memanggil2 aku dari luar . hee . "yaya ! aten bangun dah mak . :) " cece ! awai laa konon . rupa2 yaa dah nak pukul tujuh dah . adoidoi . aten pun bangun . and first i do > baca mesej . haha ! hem . ada orang kejud tapi tak sedar2 . aten .. aten .. camtulah perangai hang! *loghat kedah . waaa, lambat lagi nie . masih awal laa . nak pergi awal tak ? hem . malas yaa . tapi lesen puyaa pasai akan kugerak kan kaki melangkah jugak . pagi2 dah bising . hee . alalaaa . bukan bising apa . borak2 wif my brother jea . haha . biasalah mulut nie ringan jea nak soal macam2 kat abang aten tue . macam2 dah terlintas . tanya pasai pengalaman ambek lesen jea . :) aten kan 'budak baru' . mahu belajar dari budak lama laa :) hem . sesampai yaa kat kpp tue . sebelum melangkah aten bersalam dengan abang dulu . nak tahu sebab apa ? mencari keberkatan :) hehe . * baik laa tuh . hem . bermula lah sebuah kisah sebagai seorang student kat kpp tue  ...tuttt ! daftar sudaa . tunggu puyaa tunggu . tiba2 ternampak kawan lama . waaa . awai yaa dia . hem . aten senyum jea kat dia . malas laaa . dia ada kawan ramai dah . malas nak menyibuk . *my prinsip :) hem . tepat jam 9 setengah pagi > giliran kami lak amek turn buat latihan :) dengan gaya excited aten pun terus pergi ambil motor . waaa .. "ish .. mana motor aku nie ? takdak pun " *bingung keseorangan . hem . sebat jea laa moto nie pun . haha ! *gelak jahat . aten pun start motor tue . bromm . brommm . heee . *gaya syok . nak jadik cerita tiba2 ... "hey cek .. biasa bawak moto dak ? " cegu kpp tue tanya . "biasalah . hari tue dah mai teori praktikal dah " jawabku sambil tersenyum . *senyum gaya arnab comel :) hahakz ! "hem ? moto hang nombor berapa tadi ? " cekgu kpp tue tanya macam nak telan aku jaaa . aten jawab " err . emmm . nombor 22 cekgu " *jawab gaya takut . = ='  hem . lepas tue cekgu tue kata " p tukaq moto . tue moto dia . hang p carik moto hang " argh ... malu yaa ceq .. :$  aten pun pergi letak motor dia . *gaya tak malu . haha !  hem . lepas tue nak jadik cerita . aten pun bawa laaa motor dengan tenang dan syok . to be serious oke :D bawak puyaa bawak . tiba2 ... "eh ... eh .. ah... ah.. " kebabooommm . waaaaa . napa nie ?? "adoi .. sakit yaaa . eh .. eh .. nak bangun tak bole ..". huhu . *gaya orang sakit . ahh . camna nak angkat motor nie . terok laa  motor nie . berat ! hem . tiba2 .... ada mamat seorang nie tiba2 berhenti . waaaah .! "weei tolong angkat sat . berat laa . " *gaya muka tak malu . hohooho :P hem . mamat tue pun angkat laaa . lepas tue dia blaah . hee . tapi sebelum dia pergi . mulut aku ringan mengucapkan terima kasih kepada dia . >"wei , thank you . " *gaya orang sakit . adoi .. pelik menyelubungi diri . macam mana laaa aku boleh terjun dalam parit tue . sakit gila . hanya Allah jea yang tahu . waaaawaaaaa . pengalaman pahit bawak motor . pertama kali . ngee~ hem . lepas tue aten pun teruskan perjalanan yang sudah terkandas 2 minit lalu . gara-gara terjun dalam parit gaya stuntwomen . haha ! merepek lah engkau aten . tiba2 ada seorang akak nie tanya aten . "tak sakit ka ? . " "tak laa . sikit jea nie " jawab gaya slumber . tapi dalam hati sapa tahu . haha . "betoi ka nie ? serious tak saket ? " kakak tue tanya kali kedua dengan gaya tak puas hati . huhu = = ' aten geleng punya geleng gaya muka tahan sakit . heee . "tak kira adik oi . jum ekut kak . kak nak p habaq kat cekgu tue . " arghh . no way ! takmau . huhu . malu . hee . takpa la . dah akak tue baik . aten terima jea lah kebaikan dia . heee . lepas tue . cekgu tue pun tahan aten . dia tanya sakit tak . aten geleng sambil senyum :) sebelum balik . dapat pesanan free dari cekgu kpp tue . cekgu tue pesan "lepas nie jangan takut nak bawak motor pulak . balek nie try2 laa bawak motor banyak2 kali . bagi pro " haha ! "tak lah cekgu . nie pengalaman. bukan selalu nak rasa camni kan ." jawab aten ala ala humble . heee . mahu tak humble . jatuh motor tue . malu beb . haha ! hem . nak jadik cerita . waktu nak balek tue , terserempak pulak laa dengan mamat yang tolong aten tadik . "haaa . abeh dah paaa relai motor tue . " gaya mengata . adoiii .. malu nyaaa jadik aten . huuhuu = =' buat tak tahu jea laa . muka slumber badak . pekak kan telinga engkau aten . haha! dalam hati "mamat nie kan . gelak kat aku pulak . nasib baik laa tadik hang yang tolong aku . " monolog dalaman . huuhuu . sabar jeaa laa . ada hikmah kot :) sampai jea rumah terus rasa sakit . sengal betul .! huhu . besok ada lagi latihan . adoi . harap2 tak terjadi lagi . amin . ^^,

p/s : haaaa ! korang suma . aten bukan saja2 cerita tahu . tapi aten nak korang jangan jadik macam aten nie . kalao buleh buat lah cerita nie sebagai kisah pengajaran oke :) lepas baca nie jangan laa korang cerita kat orang lain pulak oke . simpan2 lah niat tue oke . biarlah cerita nie hanya sekadar diblog kisah sang puteri nie jea .. and i hope u all hepi2 :) tataaaaa .

haaaa.! nie laa moto idaman aten kalao nak tahu :P

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Friday, January 27, 2012

SELAMAT HARI LAHIR AYAH :)

hye assalamualaikum .



aten tahu setiap orang dikurniakan seorang ayah . tanpa ayah tiadalah kita . tanpa ayah nak makan pun tak boleh. seorang ayah sangat diperlukan dalam sesebuah keluarga . tak dinafikan . banyak pengorbanan tao . bagi sesapa yang tak dak ayah aten faham . baru2 nie pun ayah dari seorang kawan aten telah meninggal . aten mendokan dia sentiasa kuat menghadapi dugaan . Ya Allah, Engkau tempatkan lah dia ditempat orang-orang yang beriman . Amin Ya Rabbalalamin . walaupun mesti merasa kekurangan . rasa kehilangan :( tapi korang beruntung sangat2 sebab korang diberi dugaan yang sangat berat oleh Allah . tue tandanya Allah sangat sayang kat korang. dan ingat kepada korang . Allah menguji begitu kerana Allah tahu korang adalah yang terbaik . korang seorang yang tabah dengan segala ujian yang diberi :) aten faham . aten sendiri mengaku aten masih belum kuat untuk menerima dugaan seberat tue . dan Allah masih lagi belum memberi dugaan sebegitu berat kat aten . aten hanya dapat berkongsi rasa saja dengan kawan baik aten . aten tahu macam mana rasanya kehilangan seorang ayah yang kita sayang . sebab bila aten lihat kawan baik aten sendiri aten dapat rasa apa yang dia rasa . sangat sedih . tapi ada hikmah disebalik semua yang berlaku . Allah lebih mengetahui apa yang dikehendaki olehNya . kita hanya melalui dan belajar untuk menerima .. dan aten bersyukur sebab aten masih dapat merasa kasih sayang seorang ayah pada hari ini . ayah lah segalanya . tanpa ayah aten sendiri pun tak boleh berjalan2 kat mana2 . terlalu banyak pengorbanan ayah untuk aten . ayah kerja siang hingga ke maghrib . penat sentiasa kelihatan di riak muka ayah . aten tahu ayah letih . kadang2 kita tak penah perasan yang kita banyak sangat melukakan hati ayah kita . bagi aten terlalu banyak dosa yang aten buat kat ayah . malu dan segan untuk mengeluarkan kata2 'aten minta maaf ayah' . aten faham korang pun macam tue jugak . malu mesti ada . biasalah dah besar sekarang . mana ada dah nak ucap2 macam tue kan . apa tah lagi nak ucap 'saya sayang ayah ' kan. ? lagi laa.. tapi aten kadang2 terpikir . buat apa nak malu . sebab tue ayah kita . dari sejak kita lahir lagi beliau dah tengok kita . sayang kita . cium kita . peluk kita . dodoi kita . pujuk kita . belikan kita mainan . bawa kita jalan2 . tapi kalau beliau marah kita tue tandanya sayang . beliau mahu kita menjadi seorang yang baik . teguran adalah penting dalam mendidik anak2 . tanggungjawab berat telah dipikul oleh ayah kita . menjaga kita dari kecil hingga besar . tak penah berkira . tapi yang aten dapat tengok kebanyakan anak2 sekarang tak pernah pedulikan ayah mereka . bila dah berjaya . lupakan ayah . sombong . tak pernah ambil khabar ayah di kampung . aten sebagai anak sangat terkilan melihat sikap anak2 zaman sekarang . nak buat macam mna . mereka telah diduga oleh Allah . Allah mengaburi mata2 mereka dengan kekayaan yang sementara . mereka buta dalam menilai kasih sayang seorang ayah . anak2 yang melawan kata2 ayah terlalu banyak zaman sekarang . terlalu egois dalam kehidupan . tak pernah menghargai jasa seorang ayah . betapa sedihnya hati seorang ayah jika anak2 nya tak pernah mengucapkan sayang kepadanya. kenapa kepada isteri sayang boleh terucap ? kepada kekasih sayang meluap2 ? kepada tunang sayang sentiasa terucap ? tetapi dengan ayah ? sayang pun malu untuk diucap . aten berharap korang suma selepas nie pergilah terus ucap kat ayah korang 'saya sayang ayah ' . mesti hati ayah korang terharu . dan korang pandanglah muka ayah korang dengan penuh kasih sayang . korang anggaplah itu adalah hari yang terakhir korang dapat melihat dan menatap ayah korang . insyaallah korang akan menjadi seorang anak yang soleh solehah :) Allah akan memberkati kehidupan korang sebab korang dapat membahagiakan hati ayah korang hari nie . ini janji Allah kepada hambaNya yang berbuat baik kepada ibubapa . mulai hari nie berubah lah sikap korang untuk ayah korang :) dan hari nie hari lahir ayah aten. aten tak dak apa pun boleh bagi kat ayah . cuma satu jea yang aten nak ayah tahu . aten sentiasa mendoakan ayah . itu sudah cukup bagi aten . dan aten sentiasa sayangkan ayah . insyaAllah kejayaan akan mengiringi anakmu faten nabilah :) hadiah paling bermakna untuk ayah dari aten .

selamat hari lahir ayah, dan sentiasa dipanjangkan umur...aten sayang ayah selamanya :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Sunday, January 15, 2012

pisttttt...!ketahui dan kenali jodoh anda.......

Amboii..laju jeaa korang buka blog aten nie bilaa sudah terbaca topik yang menarik hari nie.aten saja letak tajuk nie..sebab aten tahu korang mesti nak tahu puye..jodoh.! jodoh.! hem..suma orang ada jodoh masing3..cuma Allah yang tentukan masa dan tempat untuk kita bertemu jodoh..tapi jika korang masih konfius dengan jodoh korang..jom! baca bawah nie..",




1. Gunakan Seluruh Pancaindera
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang Maha Esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahu Si Dia memang ditakdirkan untuk kita?
Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya.
Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama.

2. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesanyang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

3. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.
Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasaingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

4. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahuyang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.
Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

5. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum-hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.
Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaanyang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

6. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.
Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

7. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.
Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.
Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

8. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.
Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

9. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.
Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.
Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.
Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

10. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.
Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.
Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi.
Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
doa-mendapat-jodoh
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.
.
Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan korang, buatlah keputusan sebaiknya.
.
Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang korang lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya. Fikirkanlah..
Adakah dia jodoh korang?
“Manusia hanya mampu merancang, Allah menentukan. Itu semesti nyaa!” :) jika dia adalah yang terbaik untukku..akan ku terima dia seadanya...
 p/s:nak tahu lebih banyak?kena rajin3 laa singgah blog aten nie:)
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Sunday, January 08, 2012

CARI MASALAH KA?

Tersebutlah kisah 3 orang sahabat baik iaitu BODOH, MASALAH dan SOPAN-SANTUN. Mereka selalu bersama apabila hendak kemana-mana. Pada suatu hari, MASALAH baru berkenalan dengan seorang gadis lalu mengikut gadis itu pergi entah kemana tanpa pengetahuan dua orang rakannya. Setelah dua hari berlalu, BODOH dan SOPAN-SANTUN menyedari akan kehilangan MASALAH lalu membuat laporan polis. SOPAN-SANTUN tidak mahu masuk dan menunggu di luar sahaja. Jadi, BODOH seorang sahaja lah yang masuk membuat laporan. (Semasa di dalam balai polis…)


BODOH : Selamat pagi, tuan.

POLIS : Selamat pagi. Ada apa yang boleh saya tolong?

BODOH : Saya datang hendak membuat aduan, tuan. 

POLIS : Oh…begitu. Siapa nama awak?

BODOH : BODOH, tuan.

POLIS : Apa ??

BODOH : BODOH, tuan.

POLIS : Tolong ulang sekali lagi !! (Dengan nada marah)

BODOH : BODOH, tuan.

POLIS : Apa kena dengan awak ni hah?? Mana perginya sopan-santun awak?

BODOH : Ada di luar, tuan.

POLIS : Hish !! budak ni..!! Adakah awak datang sini untuk mencari masalah??

BODOH : Ya, tuan. Bagaimana tuan tahu?

POLIS : Arrrghh !!!!!! (Bengang sambil menarik-narik rambutnya)




P/S: tidak ada kena mengena antara hidup dan mati oke ! hanya sekadar lawak sahaja..tima kasih baca ! :)
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

BODOHKAH AKU ?????

Pada suatu hari Ahmad dan rakan karibnya, Hassan, pergi memancing kat sungai.Dalam bosan-bosan menunggu ikan, Ahmad berkata,
Ahmad: aku ada satu cerita.
Hassan: cerita ape?
Ahmad: nanti kalau aku bercerita, kau kena ikut perkataan belakangnya, boleh?
Hassan: yela…
Ahmad pun memulakan ceritanya… 
Ahmad :satu hari aku pergi memburu.
Hassan : memburu.
Ahmad : aku masuk ke dalam hutan.
Hassan : hutan.
Ahmad : tiba-tiba aku rasa nak terberak.
Hassan : berak.
Ahmad : aku berlari ke semak.
Hassan :semak.
Ahmad : aku pun berak.
Hassan : berak.
Ahmad : satu hari yang lain aku pergi memburu lagi.
Hassan : lagi.
Ahmad : aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.
Hassan : dulu.
Ahmad : aku lihat tahi aku sudah tak ada.
Hassan : ada.
Ahmad : aku pun tertanya-tanya.
Hassan : tanya.
Ahmad : siapa makan tahi aku?
Hassan : aku….


MORAL CERITA : aten harap korang suma jangan laaa terlalu percaya an rakan3 korang tue...klao bole selidik la dulu oke ! nanti korang yang padah...huhu..=.=
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

BAHANA NYA JIKA ANDA MEROKOK ! =.=

Isteri : Abang tau tak, rokok ni blh wat abang cpt mati?
Suami : mane ade. Jodoh ajal maut, semua tuhan yang tentukan…
Isteri : hmmmm… berapa banyak abang habiskan duit untuk rokok?
Suami : sehari sekotak Dunhill RM10. Perghh! Feeling.
Isteri : satu hari satu kotak. Hmmm.. seminggu RM70. Sebulan RM2,100. Setahun RM25,200. abang mule isap rokok bile???
Suami : pandai math lah awak nie… dari tingkatan 2. awatnya?
Isteri : Sekarang umur abang 34. 34-14=20. and then RM25,200 darab dengan 20 dapat RM504,000! Banyakkan yang abang dah bazirkan dlm tempoh 20 tahun.
Suami : so? Abang ade mintak duit kat awak ke nak beli rokok? Tak adakan?!!
Isteri : memanglah takde, tapi kalau abang tak merokok dan menyimpan, skrg
abang dah boleh beli Skyline dah.. Evo ke.. semua boleh!
Suami : Awak isap rokok tak yang?
Isteri : Tak bang…kenape tanye mcm 2?
Suami : kalau awak tak isap rokok mcm abang…mane Skyline awak?
hehehe..



MORAL CERITA:bagi perokok3 yang tegar dekat luar sana ..aten harap korang berhenti laa merokok jika anda masih  sayangkan 'nyawa' yang Allah berikan untuk berbuat kebaikan di dunia yang sementara nie..
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Sunday, January 01, 2012

happy new year 4 all my frenz....!



hye blog....!lma ta tulis kat blog nie...rindu asa...asyik3 post lagu jea ...ta bes jugak an3...sekali sekala na jugak aten tulis something kat blog tr'cinta nie an...hehe! so sweet ! taon baru da brmula...so,amai kwn3 aten yg da mulakan azam baru...haaa ! klao na tao aten un ada azam gak taon nie...haha! knon3 nya laa...pdahal bukan berazam sgt un...zam...zam...alaaaa ...kazam....ada la ...haha! main3 plak...adoiii...biasa la...bila da abes sekolah nie...mcam3 perangai mula terserlah...terutamanya perangai yang paling orang suka uat "malas" ...haha!sapa la yang ta malas an3....mesti ada punya malas tu...cuma antara ta mao dengan na jea...huhu! bagi aten sapa yang malas tu lebih baik dari yang rajin...haha! na tao sebab pa?? sebab orang yang rajin tu sebenar ea dia da menyusahkan diri dia jea...ta penat ke asyik3 uat kerja memanjang jea...ta kan ta mao rehat lnsong kot...hehe! biasala....kadang3 lumrah manusia juga...bila kita malas..mula laa na mengata sana sini...ada ja yang yang ta kena...itu laaa..ini laaa....adoiiii..kadang3 geram oww...huhu!bila kita rajin un susah jugak...sebab nanti ada laa orang yang mulut jahat sikit nie suka ta puas ati dengan kita...dowg jeles ! sebab dowg malas kita rajin...haha!so,dowg kata kita nie uat kerja un cuma na mnunjuk3 ja....pdahal hati yang ikhlas sapa tao....! suma orang ta nmpak...hnya Allah yang tao...^_^ so,jangan la...terlalu na ikut cakap orang sekeliling tu....juz jadi diri kita sendiri jaaa ....pedulikan laaa apa orang na cakap....kita punya hal.... oke ! hopefully,aten harap korang ta jemu3 laa na baca blog aten nie....walopon ta seronok an3...tapi aten na kasi tao kat korang suma laaa....taon baru nie maybe aten na azam na jadi aten yang baru...sebab terlalu banyak sangat knangan3 pahit taon lepas ....huhu!now, i want to prepared all things in my life on this year ! i want to get something like new in my life...be a good gurlz ! ^_^ so, maybe blog aten nie akan bertambah ceria kalao ada korang....jangan malu3 na buka blog nie oke ! enjoys your life in the new year 2012! dun be sad...!epi always.!kalao sedih bule laaa kongsi bersama3 aten...oke ! daaaa ! assalamualaikum...",
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen